Diari de la ocupació. 3/12 Dia 2


Diari de l'ocupació 03/12/2008 Dia 2

A les 8 hores del matí s'organitzen piquets informatius distribuïts pels mòduls i l'edifici G6 i des del principi, a totes les aules s'hi poden desenvolupar les activitats preparades.

Videofòrums:

1% Esquizofrènia. Tierra y Libertad: Pel que fa al passe de pel·lícules durant el matí va ser més participativa tot i que no hi va haver temps de crear debat. Per això s'ha decidit passar només dues pel·lícules al dia, una al matí i una a la tarda, amb l'objectiu de crear un espai de debat més àmpli i enriquidor. Pel què fa a la projecció de pel·lícules de la tarda, no va tenir el seguiment esperat.

Xerrades:

Xerrada de Pedagogia llibertària: duta a terme per una estudiant de Pedagogia de la UAB i una membre del FEL (Federació d'Estudiants LLibertaris) va ser molt dinàmica, participativa, activa i combatent. A l'inici es va fer una breu introducció conceptual de la pedagogia llibertària amb un posterior debat i exposició d'experiències personals per part dels i les participants allà presents. Finalment es va passar un documental de Paideia sobre una escola lliure actual.

Pedagogia a les comunitats Zapatistas:
El col·lectiu “Zapayasos” va venir a explicar-nos la seva experiència a Chiapas i a diferents comunitats indígenes. La seva activitat tracta de transportar al carrer dels “caracoles” el teatre reivindicatiu amb la finalitat de crear consciència sobre la seva situació, en suport als represaliats polítics i en denúncia del militarisme, principalment. Podeu veure l'activitat aquí.


Manipulació mitjans de comunicació: Aquesta activitat va estar centrada en la informació mediàtica que ha anat apareixent als mitjans d'informació massius. La majoria d'aquests estan inserits en grans grups empresarials com el “Grupo Prisa” o el “Grupo Zeta” els quals s'encarreguen de filtrar la informació i marcar les directrius d'allò que es pot fer o no públic, sense ànim de contrastar-la amb altres opinions.

EZLN: Es va fer una xerrada sobre el “Ejército Zapatista” amb molta part de debat vers les exposicions del ponent quant a estructura organitzativa, educativa i valors morals de les comunitats zapatistes, contrastant-les amb la dinàmica de vida occidental.

Tallers:

Discapacitats 1: Es va dur a terme una activitat de sensibilització a càrrec d'alumnes d'Educació Especial en la qual els participants havíen de superar una gincama sense visió, envenant-se els ulls i utilitzant pals per tal de guiar-se. Podeu veure un vídeo d'una activitat, si voleu.

Teatre terapèutic: Aquest taller consistia en dinàmiques per tractar la vessant emocional tan individual com col·lectiva.

Taller d'autodefensa: Es va realitzar un taller d'autodefensa personal on es van exposar algunes nocions bàsiques. El grup no ha estat molt nombrós però la valoració que se'n fa quant a aportacions és molt positiva.